بررسی سئو سایت رقبا به صورت تخصصی

بررسی سئو رقبا ابزارهای تحلیل و آنالیز رقبا در سئو

ابزارهای ایرانی رایگان برای شروع کسب‌وکار اینترنتیدر سال‌های اخیر، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران به‌دلیل رشد استفاده از... حال چالشی که در دنیای وب وجود دارد این است که پیدا کردن اطلاعات رقبا به اندازه مراجعه به فروشگاه‌های‌شان ساده نیست و باید قدم به قدم اتفاق بیفتد. به دلیل طولانی بودن مطلب اگر قصد دارید خلاصه‌ای از این متن را مطالعه کنید به شما پیشنهاد می‌کنم که ویدیو زیر را مشاهده کنید. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.

این تحلیل می‌تواند به شما در شناسایی فرصت‌های جدید و بهبود استراتژی کلمات کلیدی کمک کند. تحلیل رقبا در سئو یا SEO Competitor Analysis یکی از تکنیک های طلایی افزایش جایگاه وبسایت شما در نتایج گوگل است. شما با استفاده از آنالیز رقبا به خوبی می توانید اطلاعات کاملی از انواع فعالیت های آن ها به دست آورید. همچنین می توانید به خوبی اشتباهات رایج آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهید و با پیشگیری از اشتباهات آن ها در وبسایت خود عملا به بهبود اوضاع کمک قابل توجه ای خواهید کرد. SEMRush یکی از آشناترین ابزارهای جستجوگر جهت بهینه‌سازی سایت‌های مختلف است. لازم به ذکر است که به کمک این ابزار شما می‌توانید درجه سختی کلمات کلیدی خاص یا عبارات جست‌وجو را نیز دریابید.

بررسی نحوه تولید محتوا در انواع فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند تا حد زیادی در این موضوع به شما کمک کند. برای ارزیابی کیفیت محتوا می‌توانید به عواملی مانند تعداد کلمات، استفاده از کلمات کلیدی، و جذابیت محتوا توجه کنید. در این گام، باید به صورت کامل سایت رقیب خود را بررسی کنید و متوجه شوید محتوای سایت رقبا را از نظر کیفیت، طول، و کلمات کلیدی به چه شکل است. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush می‌توانند به شما در تحلیل کلمات کلیدی رقبا کمک کنند. این ابزارها، کلمات و عبارات مشابهی که در همان حوزه، حجم جستجوی بیشتری دارند را به شما نشان می‌دهند.

سپس، به برگه «موقعیت‌ها» بروید و گزارش را فیلتر کنید تا کلمات کلیدی را که رقبای شما Featured Snippet  برای آن‌ها دارند، نشان دهد. بک‌لینک‌ها نیز لینک‌هایی از سایر وب‌سایت‌ها هستند که به صفحات وب شما اشاره می‌کنند. توضیحات متا یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما خلاصه‌ای از محتوای صفحه را ارائه می‌دهد که عامل مهمی برای نرخ کلیک خواهد بود. به کلمات کلیدی که رقبای شما برای آن رتبه‌بندی می‌شوند، توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای پیداکردن شکاف کلمات کلیدی، از ابزار Semrush’s Keyword Gap بهره ببرید.

حتی شاید احساس کنید که نیاز به ایجاد صفحات جدیدی برای برخی از این کلمات کلیدیست. شما می توانید با بهینه سازی مناسب محتوای سایت به غنی تر کردن آنها پرداخته و در کلمات کلیدی که احیانا رقبای شما به آن توجهی نکرده اند، رتبه خوبی کسب کنید. فرآیند کار شامل بررسی چگالی کلمات کلیدی، ارتباط کلمات کلیدی با موضوع، رتبه فعلی، میزان جستجوی کلمات کلیدی، صفحات رتبه‌بندی شده، میزان محبوبیت لینک‌ها، بهینه‌سازی محتوا و مشخصات صفحات است. علاوه بر این، در این مرحله خواهید توانست با تحقیق کلمات کلیدی، فهرست کلمات کلیدی مطلوب خود را طولانی‌تر کنید. برای انجام این تحقیق، باید از منابعی فراتر از رقبای خود و داده‌های حاصل از جستجوی طبیعی‌ استفاده کنید.

وجود رقابت در هر حوزه‌ای باعث افزایش هرچه بیشتر رشد، پیشرفت و ترقی آن می‌شود. رقابت برای جذب توجه کاربران و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شدت افزایش یافته است. هر وب‌سایتی برای موفقیت نیاز دارد که درک کاملی از رقبا و عملکرد آن‌ها داشته باشد. تحلیل سایت رقبا به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و استراتژی‌های بازاریابی خود را بهینه سازند. از طریق استفاده از ابزارهای تحلیل رقابتی می‌توان به اطلاعات حیاتی مانند کلمات کلیدی مورد استفاده، بک‌لینک‌ها و محتواهای محبوب رقبا دست یافت و بر اساس آن‌ها تصمیمات استراتژیک گرفت. در این مقاله از ژاکت آکادمی، به معرفی ۱۲ ابزار قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا می‌پردازیم که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

مثلا تغییرات در آخرین محتواها، قیمت‌ها، صفحات محصول، سرعت سایت، ابعاد و غیره با این ابزار قابل دریافت می‌باشد. شما می‌توانید همانند کلمات کلیدی مشترک، محصولات و خدمات خود را در اینترنت جستجو کنید. برای بهینه‌سازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما به‌راحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود این‌که جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را به‌وضوح مشخص می‌کنند. با این حال، این نوع کلمات بسیار رقابتی‌اند و برای دستیابی به رتبه‌های بالا در نتایج جستجو، معمولاً نیاز به صرف هزینه قابل‌توجهی دارند.

از این مثال نتیجه گرفتیم که در اولین قدم نیاز است که با استفاده از کلمات کلیدی کسب‌وکارتان و سرچ آن‌ها در گوگل رقیب‌های SEO خود را پیدا کنید. حال که با چیستی تحلیل رقبا در SEO و اهمیت آن آشنا شدیم، نوبت آن است که به‌صورت قدم به قدم آن را عملی کنیم. در بیشتر آموزش‌ها و مستنداتی که من دنبال کردم این فرایند یک فرایند پنج مرحله‌ای است که در ادامه ذکر خواهم کرد. البته من به این پنج مورد اکتفا نمی‌کنم و بعد از بررسی این موارد در ادامه مطلب سراغ رویکردهای دیگر می‌روم. به عنوان مثال با جستجوی طرز تهیه قهوه متوجه خواهید شد که مطالب حاضر در صفحه اول گوگل، اغلب دارای اطلاعاتی درباره دانه های قهوه، تکنیک های درست کردن قهوه و انواع فیلترها هستند.

من در مدیر وب به شما کمک می‌کنم، یک کسب‌و‌کار‌ آنلاین حرفه‌ای راه‌اندازی کنید، به نتایج اول گوگل برسید و با دیجیتال‌مارکتینگ فروش‌تان را پیوسته افزایش دهید. زمانی که شما هدف خاص خود را در گوگل جستجو کنید با تعداد بسیار زیادی نتیجه مواجه می‌شوید که هر کدام شما را به سایت رقیب می‌رساند. همانطور که در اینفوگرافیک بالا نیز مشاهده کردید، آنالیز سئوی سایت رقبا در چهار مرحله اصلی دسته بندی می شود. شبکه های اجتماعی صفحاتی هستند که بسیار بسیار می تواند در جلب مشتری موثر واقع شود. در ابتدای کار سعی کنید صفحات رقیبان خود را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید و ایده بسیار جالبی از آن ها دریافت کنید.

شما می‌توانید بفهمید که رقبا چگونه و از کجا بک‌لینک دریافت می‌کنند و از این اطلاعات برای بهبود استراتژی‌های لینک‌سازی خود استفاده کنید. جت سئو یکی از ابزارهای فارسی زبانی است که کلیه خدمات سئو و تحلیل و بررسی سایت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله امکانات این نرم‌افزار می‌توان به ابزارهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی، بررسی رقبا در سئو ، رهگیری رتبه کلمات کلیدی و بررسی خطاهای فنی و محتوایی سایت اشاره کرد. در مرحله دوم لازم است قدرت رقبای خود را در کلمات کلیدی موردنظر بررسی کنید و به اصطلاح بدانید که سختی کلمه کلیدی چقدر است. اگر با یک رقیب قدرتمند سر و کار داشته باشید، ممکن است شانس بسیار کمی برای شکست دادن آن داشته باشید. با بررسی این عوامل متوجه نقاط ضعف رقبا می‌شوید و می‌توانید با استفاده از آنها برنده رقابت باشید.

در نهایت، تحلیل رقبا یکی از مؤثرترین روش‌ها برای بهبود استراتژی سئو و ارتقاء رتبه سایت شما در نتایج جستجو است. با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از تحلیل رقبا، می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و تغییرات لازم را در استراتژی سئوی خود اعمال کنید. این تحلیل به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مؤثرتر، محتوای جذاب‌تر و پروفایل لینک‌های قوی‌تری داشته باشید. چگونه تحلیل رقبا سئو سایت شما را بهبود می بخشد؟ پاسخ به این سوال، به شما این امکان را می‌دهد تا از رقبا جلوتر باشید و در دنیای رقابتی آنلاین موفقیت بیشتری کسب کنید. اکنون وقت آن است که با بهره‌برداری از این ابزار قدرتمند و خدمات تخصصی ما، استراتژی سئوی خود را بهینه‌سازی کنید و به نتایج بهتری دست یابید.

یک کاربرد دیگر در این بخش، نمایش وضعیت محتواها براساس میزان اشتراک گذاری و طول آنها بین 2 سایت است که با این مورد می‌توانید وضعیت قدرت محتوای سایت خود و رقیب را بسنجید. ابزار تحلیلی woorank، با ارائه گزارش‌های جامع، اطلاعات مفیدی از تحلیل عملکرد رقبا در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید شرایط یک سایت را از نظر محتوایی و فنی بطور کامل بررسی کنید. با آنالیز کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها، و سایر پارامترهای سئو می‌توان به نکات کلیدی درباره سایت رقیب پی کرد و با این حساب الگوهای مناسبی را برای خود درنظر گرفت. پس از انجام تحلیل رقبا، باید از نتایج به دست آمده برای بهبود استراتژی سئوی خود استفاده کنید. این ممکن است شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی، بهبود محتوای سایت، تقویت لینک‌سازی و اصلاح مشکلات فنی باشد. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید استراتژی سئوی خود را تقویت کرده و در نتایج جستجو به جایگاه بالاتری دست یابید.

مثلاً شکست دادن یک سایت قوی که رتبه سوم گوگل را در یک کلیدواژه دارد، سخت‌تر از شکست دادن یک سایت ضعیف است که در همان کلیدواژه، رتبه دوم گوگل را به دست آورده است. یکی از ابزارهای جامعی که می‌توانید برای تحلیل و بررسی سئو رقبا خود در بخش‌های بسیار زیادی از آن استفاده کنید، سمراش نام دارد. شما می‌توانید با وارد کردن آدرس سایت مقصد، آنالیز خوبی را از کلمات کلیدی سایت رقیب داشته باشید. همچنین این ابزار به شما بیان می‌کند که برای هر کلمه کلیدی چه رقبایی در تلاش هستند و رتبه بندی این عبارات چقدر سخت است. شما می‌توانید امکان پایش کلمات کلیدی خود را نیز در این ابزار داشته باشید تا عملکرد آنها را در مقابل رقبا بسنجید.

علاوه بر آن، در این مرحله می توانید با تحقیقات کلیدواژه، لیست کلیدواژه های هدف خود را برای پروژه گسترش دهید. برای انجام این کار باید از منابعی فراتر از داده های ارگانیک فعلی و همچنین اطلاعات رقبای خود که به آن دسترسی دارید، استفاده کنید. بررسی کلیدواژه هایی که نه شما و نه رقیب هایتان در آن ها رتبه ای ندارید می تواند فرصت های جدید را در پروسه سئو سایت شما ایجاد کند. ما برای آن که بتوانیم رشد خوبی داشته باشیم باید در ابتدا تحلیل رقبا را مورد بررسی قرار دهیم. با تحلیل رقبا اطلاعات کاملی به دست خواهیم آورد که می توان نتایج بسیار موثری را دریافت کرد.

اما تدوین استراتژی لینک‌سازی بدون آنالیز سایت رقبا و یک لینک‌های آنها عملاً ممکن نیست. اما اگر این طور نیست، بهتر است برای رقابت در این کلمات کلیدی با رقبا، برنامه ریزی کنید. اچرف همچنین یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل بک لینک سایت رقبا است. در همین تب و از قسمت backlink می توانید لیستی از بک لینک های سایت رقیب را بررسی کنید. کار با این ابزار ساده است و در حال حاضر یکی از بهترین های ابزار آنالیز سایت است.

حتما می‌دانید که ولنتاین یکی از بهترین فرصت‌ها برای افزایش فروش است؛ اما آیا خود را برای این روز آماده کرده‌اید؟ چه برنامه‌ای برای جذب... اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیم‌سال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید. برای آشنا شدن بیشتر با متمم به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کنید و گوش دهید. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است. البته به سادگی هم نمی‌توان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است. آیا می‌دانید که بدون سرمایه‌ زیاد یا دردسرهای فراوان می‌توانید یک آنلاین شاپ راه‌اندازی کنید؟ آن هم بدون نیاز به پرداخت اجاره‌های...

در عین حال بر طبق نظر صاحب‌نظران، دو سایت SEMrush و Ahrefs اطلاعات جامع‌تری را برای تحلیل‌های رقابتی فراهم می‌کنند. از بین این دو گزینه، SEMrush علاوه بر اینکه برترین ابزار تحلیل رقابتی محسوب می‌شود، امکان استفاده رایگان از بسیاری از امکانات خود را نیز فراهم کرده است. فقط یک نکته مهم این وسط وجود دارد؛ همه سایت‌هایی که کلمات کلیدی یکسان با شما دارند رقیب محسوب نمی‌شوند و ممکن است استفاده از آن کلمات در جهت افیلیت مارکتینگ باشد. از این رو باید با مشاهده کلمات هدف مشترک، عملکرد سایت را مشاهده کنید تا متوجه این مسئله بشوید. با درنظر گرفتن این نکته کلیدی، می توانید همکاران و رقبای هم حوزه خود را پیدا کرده و به تحلیل و آنالیز عملکردشان بپردازید.

این ابزار با شبیه‌سازی رفتار موتورهای جستجو، به خزش در سایت می‌پردازد و اطلاعات مختلفی از جمله لینک‌های شکسته، ریدایرکت‌ها، تگ‌های تکراری یا مفقود، و مشکلات دیگر را شناسایی می‌کند. افزونه AIOSEO یکی از ابزارهای بسیار محبوب و کاربردی برای تحلیل و آنالیز سایت رقبا و بهبود سئو سایت‌های وردپرسی است. این افزونه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از امکانات متنوع خود، عملکرد کلمات کلیدی، محتوا، و سایر جنبه‌های سئوی سایت رقبا را بررسی و تحلیل کنید. SEMrush به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزارهایی مانند Domain Overview و Organic Research عملکرد کلی رقبا را تحلیل کنید. این ابزارها اطلاعات جامعی از ترافیک سایت، بک‌لینک‌ها، و رتبه‌بندی کلمات کلیدی ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما در بهبود سئو و بهینه‌سازی محتوای سایت کمک کند.

ما در قدم اول و در ابتدای فعالیت خود باید ببینیم چه رقبایی داریم و آن‌ها چه روندی را طی می‌کنند. برای این منظور اول به دنبال یافتن رقبایتان باشید که روش‌های پیدا کردن آن‌ها را در بالا خدمت شما گفتیم. بعد از آن با کمک ابزارهایی که ارائه شد، حتما به تحلیل عملکرد سایت رقبا بپردازید تا بتوانید الگوی خوبی برای خود داشته باشید. آگاهی از نقاط ضعف رقباتحلیل رقبا تنها به شناسایی نقاط قوت آنها محدود نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید نقاط ضعفی را نیز پیدا کنید که می‌توانید از آنها برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید. در حالت کلی تمام کسانی که برای کلمات کلیدی شما در نتایج بالا هستند به نوعی رقیب شما محسوب می شوند. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته می‌شود که باعث می‌شود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند.

Woorank یکی از ابزارهای کارآمد برای بررسی و تحلیل سایت رقبا است که با ارائه گزارش‌های جامع، به شما کمک می‌کند تا وضعیت فنی و محتوایی سایت‌های مدنظر را به دقت بررسی کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا با تحلیل کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها، و سایر پارامترهای سئو، نقاط قوت و ضعف سایت خود را شناسایی کرده و بهبود ببخشید. ابزار SEMrush یکی از بهترین ابزارهای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها، و ترافیک رقبا را به دقت بررسی کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید کلمات کلیدی‌ای را شناسایی کنید که رقبا از آن‌ها برای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند و استراتژی‌های محتوایی خود را بر اساس این اطلاعات بهبود دهید. SpyFu یکی از ابزارهای کارآمد برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال آن‌ها را شناسایی و از آن‌ها بهره‌برداری کنید. با استفاده از SimilarWeb می‌توانید ببینید که رقبا از کجا ترافیک می‌گیرند؛ چه از طریق جستجوی ارگانیک، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی، یا سایت‌های ارجاع‌دهنده.

پس از این که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، حالا باید سایت هایی که دارای رتبه به خصوصی در کلیدواژه های هدف شما هستند را فیلتر کرده تا رقبای واقعی سایت خود را شناسایی کنید. از سال 87 در زمینه وب و بازاریابی اینترنتی در حال فعالیتم و خوشحال میشم اطلاعاتم رو با شما در میان بذارم. در حالت کلی تحلیل رقبا را می توان در چهار دسته زیر تقسیم بندی نمود که این دسته بندی ها یکی از پرمصرف ترین و مهم ترین دسته بندی های موجود است. ابزار Semrush یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ابزار بررسی رقبا به شمار می‌رود. رقبای واقعی شما وب‌سایت‌هایی هستند که محصولات مشابهی را می‌فروشند یا خدمات مشابهی ارائه می‌دهند. این امکان را دارید تا از ابزار تحقیقات ارگانیک Semrush برای شناسایی رقابت سئوی خود بهره ببرید.

شناسایی تکنیک‌های لینک‌سازی رقبالینک‌سازی یکی از روش‌های موثر برای بهبود سئو است. با تحلیل استراتژی‌های لینک‌سازی رقبای خود، می‌توانید از تکنیک‌های مشابه استفاده کنید و به سایت خود اعتبار بیشتری بدهید. برای اینکه بتوانید رقبای خود را به صورت صحیح از لحاظ فعالیت سئو ارزیابی کنید، بهتر است از ابزارهایی که در ادامه نام می‌بریم استفاده نمایید. این ابزارها با امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تحلیل بهتر و درست تری داشته باشید. به همین جهت اگر در تبلیغات از رقبای خود عقب مانده‌اید، استراتژی آن‌ها را به خوبی بررسی نمایید تا بدانید از چه ابزارها و رسانه‌هایی جهت انتشار محتوای تبلیغاتی خود باید بهره گیرید. همانطور که گفتیم رقبای شما تنها همان چند برند مطرحی نیستند که همه آن‌ها را می‌شناسند.

کپی‌رایت © ‏ کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این افزونه دارای دو نسخه پولی و رایگان است؛ که ورژن پولی آن، ابزار‌ها و امکانات بیشتری دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مطالب، چک لیست‌ها، اینفوگرافیک‌ها و نکات مهم آن استفاده کنید.

امیدواریم که اینفوگرافیک بالا توانسته باشد روند بررسی سئوی سایت‌های رقیب را به شما آموزش دهد. شما چه فکری می‌کنید؟ آیا مرحله‌ای را از قلم انداخته‌ایم؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید. روش بعدی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت‌ های رقیب، استفاده از ابزار SEMrush است. البته سایت مربوط به این ابزار برای کاربران ایرانی محدود شده است و ناچار به تغییر IP خواهیم بود. همچنین شما کاربران می‌توانید از خدمات سفارش تولید محتوا سایت ما برای تولید مطالب سئو شده استفاده کنید.

افرادی که سابقه فعالیت بیشتری دارند، سایت‌ های رقیب خود را به خوبی می‌شناسند. اما افراد تازه کار هم پس از کمی فعالیت در حوزه خود، سایت‌ های رقیب را خواهند شناخت. پس برای شروع تحلیل خود، فهرستی از تمامی رقبای مستقیم و غیرمستقیم خود تهیه کنید. حتی این ابزار آمار مربوط به بازدیدکنندگان از سایت رقیب را به تفکیک کشور نمایش می‌دهد. البته خیلی نمی‌توان به این آمار استناد کرد؛ چون بسیاری از کاربران ایرانی از آی پی‌ های غیر ایرانی برای فعالیت در اینترنت استفاده می‌کنند.

کلمات کلیدی اصلی و فرعی که مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند، می‌توانند شما را به سمت سایت‌هایی هدایت کنند که در همان حوزه فعالیت می‌کنند. بعد از این که برای هر کلمه کلیدی رقیبان خود را شناسایی کردید، نوبت به ارزیابی سختی آن‌ها می‌رسد. باید بررسی کنید، رقیبانی که در این کلمات کلیدی به رتبه‌های برتر رسیده‌اند تا چه اندازه قوی هستند. هرچه رقیبانی که برای یک کلمه کلیدی دارید، قدرتمندتر باشند، شکست‌دادن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. پس نمی‌توانید بر سر تمام واژگان کلیدی موردنظر خود با سایت‌های بسیار قدرتمند بجنگید. کسب‌وکارهای بزرگ معمولا برای تقویت سئو سایت خود حسابی خرج کرده‌اند و گرفتن جایگاه از آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

این گزارش‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا میزان موفقیت استراتژی‌های سئو را ارزیابی کنند و از آن برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه استفاده کنند. سپس باید تلاش کنید تا از آن منابع و سایر منابع متناسب و معتبر بک لینک بگیرید. با تحلیل پروفایل لینک‌های رقبا، می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها از چه منابعی لینک دریافت کرده‌اند و چه استراتژی‌هایی برای لینک‌سازی به کار برده‌اند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های جدید لینک‌سازی را شناسایی کنید و پروفایل لینک‌های خود را تقویت کنید. بررسی کلمات کلیدی که رقبا بر روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند، به شما کمک می‌کند تا استراتژی کلمات کلیدی خود را بهینه‌سازی کنید. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات کلیدی موفق رقبا را استخراج کنید و تحلیل کنید که چرا این کلمات کلیدی برای آن‌ها موثر بوده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، معمولا ارزش این را ندارد که از سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا برتری بگیرید. حتی اگر این وب‌سایت‌ها می‌توانند رقبای جستجوی ارگانیک شما باشند، احتمالا رقبای مستقیم تجاری شما نباشند. مواردی که در این مطلب مطرح شد جزء استانداردترین روش‌های تحلیل رقبا بودند و امیدوارم که برای شروع استراتژی‌های SEOیی و یادگیری علم سئو کاربردی بوده باشد. مشورت گرفتن از دیگر دپارتمان‌های فعال در شرکت نیز می‌تواند کمک زیادی به کشف رقیبان‌تان بکند. از تیم‌های فروش، مارکتینگ، پشتیبانی و حتی تیم‌های فنی بخواهید که راجع به این سوال که «رقیب ما چه کسانی هستند» سوال بپرسید.

البته بعضی متخصصان، معیار این دسته‌بندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر می‌گیرند. وبسیما، در کنار دیگر شرکت‌های فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ، یکی از مجموعه‌هایی است که خدمات معتبر و قابل‌اعتمادی در این زمینه ارائه می‌کند و جایگاه خوبی در میان شرکت‌های سئو دارد. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. پس از طی کردن سه مرحله بالا، حالا زمان آن رسیده تا داده های جمع آوری شده از سایت خودتان و رقیب هایتان را بررسی کنید. نتیجه این بررسی باید پیدا کردن بهترین کلیدواژه برای اجرا پروسه سئو در کوتاه مدت و  بلند مدت باشد. این مرحله ابتدایی خصوصا اگر تازه شروع به کار بر روی سئوی سایتی کرده اید که اطلاعات کافی و یا آشنایی کاملی با آن حوزه ندارید، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

همچنین از موارد نارضایتی کاربران رقبا هم مطلع خواهید شد که می‌تواند عامل مهمی برای رقابت باشد. ابزار وبسایت آدیتور یکی از ابزارهای قدرتمند برای آنالیز رقبا در سئو است که به شما کمک می‌کند تا به طور دقیق وضعیت فنی و محتوایی سایت رقبا را بررسی کنید. این ابزار به ویژه برای شناسایی مشکلات سئو داخلی مانند لینک‌های شکسته، تگ‌های تکراری، و مشکلات مربوط به متا دیسکریپشن‌ها بسیار مفید است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی به بهبود ساختار سایت خود پرداخته و مشکلاتی که ممکن است بر رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد را برطرف کنید. Screaming Frog یکی از ابزارهای بسیار قوی برای تحلیل سایت رقیب در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است که به شما کمک می‌کند تا به صورت دقیق وضعیت فنی سایت خود و رقبا را بررسی کنید.

حالا که راه‌های رسیدن به سایت رقبا را بررسی کردیم، نوبت به تحلیل سایت رقبا می‌رسد. چگونه اینکار را انجام دهیم؟ قطعا با کمک ابزارهای حرفه‌ای و خوبی که وجود دارد. با بررسی محتواهای منتشر شده توسط رقبا، می‌توانید از نقاط قوت و ضعف آنها آگاه شوید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای جذاب‌تر و مفیدتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. پتانسیل کلمات کلیدی و رقیب های سئو این مفهوم را می رساند که شما می توانید یک مقایسه ای کاملا جامع از سایت خود و رقیب خود داشته باشید. در این مقایسه شما باید به ساختار صفحات، ارتباط محتوا، کلمات کلیدی استفاده شده و… دقت لازم را داشته باشید.

دریافت لینک از سایت‌های معتبر یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین استراتژی‌های سئو سایت‌های بزرگ است. اگر بتوانید از یک سایت معتبر لینکی دریافت کنید، گوگل امتیاز بالایی به سئو سایت شما خواهد داد. در مقابل، اگر از یک سایت نامناسب که به اندازه کافی در سئو قدرتمند نیست، بلک لینک بگیرید، به ضرر سایت شما تمام خواهد شد. در این صورت نه تنها بودجه مالی و زمانی شما به هدر می‌رود؛ بلکه حتی رتبه سایت شما هم افت پیدا می‌کند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را در مقایسه با رقبا بشناسید.

شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. شما می‌توانید برای طراحی یک ساختار منظم و اصولی از سایت‌های رقیب خود کمک بگیرید. به‌علاوه، اگر در سایت رقیبان مشکلاتی از نظر UX یا UI مشاهده‌ کردید، آن‌ها را در طراحی سایت خود تکرار نخواهید کرد.

با توجه به این دلایل باید با ریزبینی بالایی به شناسایی رقیبان سئوی خود بپردازید. سپس لیست تمام سایت‌هایی که درصفحه اول یا حتی دوم نتایج دیده می‌شوند، بنویسید. منظور از ابزارهای بررسی سئو رقبا، نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌هایی در سطح وب هستند که می‌توانند به شما در پایش، نظارت، استخراج اطلاعات از سایت مقصد کمک کنند. این کار می‌تواند برای یافتن بک لینک‌های سایت مقابل، کیوردهای مهم سایت، مشکلات تکنیکالی سایت و بسیاری موارد دیگر باشد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. این ابزار به شما امکان می‌دهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وب‌سایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/