خلاقانه سئو محلی
سئو محلی چیست؟ 10 راهکار برای انجام لوکال سئو آژانس HDM
Chris Everett مدیر و مشاور سئو در شرکت Atlanta SEO Consultant باور دارد که شرکت هایی که در چندین منطقه جغرافیایی شعبه دارند و هر کدام از این شعبه ها می تواند مخاطب محلی بالایی را به خود جذب کند. می توانند برای هر یک از این مناطق در سایت خود صفحه ای ایجاد کرده و آن را بهینه سازی کنند. همچنین، هوش مصنوعی در تحلیل نظرات کاربران، تشخیص زبان طبیعی (NLP) و بهبود دقت نقشهها و پیشنهادات محلی نقش مهمی ایفا میکند. در گذشته برای پیدا کردن بهترین خدمات و فروشگاهها در محله یا شهری جدید، از اطرافیان سوال میکردیم یا به تبلیغات محلی مثل تراکتها مراجعه میکردیم. اما امروزه با وجود گوگل، به راحتی میتوانیم هر چیزی را که نیاز داریم، از جمله خدمات و کسب و کارهای محلی را پیدا کنیم. حالا که اهمیت لوکال سئو را درک کردید، وقت آن رسیده که تکنیکهای لازم را برای پیاده سازی و کسب رتبه و جایگاه انجام دهیم.
اگر به آمار رسمی گوگل سر بزنیم، متوجه میشویم که 18 درصد از جستجوهای محلی در طول همان روز جستجو به خرید منجر میشود و 78 درصد این جستجوها نیز بعد از گذشت 1 روز به یک خرید منتهی خواهد شد. حتی اگر وبسایت نداشته باشید میتوانید برای فروشگاه حضوریتان مشتریان بیشتری جذب کنید. همان طور که مشاهده کردید، با اینکه برای سئو محلی سایت نباید از سئو عادی آن غافل شد، اما یک سری استراتژیهای اضافه وجود دارند که میتوانند باعث بهتر دیده شدن سایت در جستجوهای مرتبط با موقعیت مکانی شوند. به علاوه فراموش نکنید تنها چیزی که کاملاً بین این دو نوع سئو متفاوت است نحوه ساخت بک لینک است که شرح آن رفت. استراتژی لینک بیلدینگ برای سئو لوکال متفاوت از استراتژی ساخت لینک برای سئو عادی است. بعضی از سایتها که آنها را با نام دایرکتوریها میشناسیم مانند کتاب اول عمل میکنند.
در قدمهای بعدی برای پلنهای آف پیج میتوانید از وبسایتهای خبری یا وبسایتهای واقع شده در شهر خودتان درخواست کنید تا اعتبار خود را به شما نیز انتقال دهند و بهاصطلاح به شما لینک دهند. برای اینکه جواب کاملتری بگیرید یا بیشتر درباره اینکه چرا به سئو محلی نیاز دارید، بخوانید، میتوانید از منابع زیر استفاده کنید. در ضمن یادتان باشد با خود کلمه کلیدی صفحه، مثلا لوله کشی در تهران به صفحه لینک داخلی بدهید. از روشهای رایج برای دریافت بکلینکهای باکیفیت برای سئو محلی میتوان موارد زیر را نام برد. برای ارزیابی استراتژی سئو محلی، باید بخشهای زیر را ارزیابی کنید و به این پرسشها پاسخ دهید. برای مثال، اگر شما در شهر تهران عبارت «آرایشگاه مردانه» را در گوگل جستجو کنید، نتایج ظاهر شده در لوکال پک مانند تصویر زیر مربوط به آرایشگاههای شهر تهران خواهند بود.
این ابزار یک افزونه سئو کروم هم دارد که به وسیله آن می توانید هر صفحه ای را در کمترین زمان ممکن تحلیل کنید. همچنین برای اطلاع از رنکینگ سایت خود در ایران می توانید به صفحه مروبطه در جت سئو مراجعه کنید. گاهی اوقات کاربران به روشن کردن GPS دستگاهشان توجهی نشان نمیدهند، بلکه نام محل مورد نظر را جستجو میکنند. مثلاً اگر به دنبال یک رستوران در قیطریه تهران باشند احتمالاً عبارتی مانند «بهترین رستوران قیطریه تهران» یا «بهترین رستوران شمال شرق تهران» را جستجو کنند. در این بخش، به تعدادی از پرسشهای کاربران درباره سئو محلی پاسخ میدهیم.
هنگامی که یک کسبوکار در نتایج بالای جستجوی محلی ظاهر میشود، به این معنی است که آن شغل یا کار به نیازهای محلی کاربران پاسخ میدهد و به همین دلیل، احتمال تبدیل این کاربران به مشتری بسیار بالا است. ارتباط میزان تطابق بین “کلمات کلیدی جستجو شده” و “محتوای نمایه ثبت شده در نمایه کسب و کار Google” است. سئوی محلی یک استراتژی است که بر “منطقه” تمرکز دارد و هدف آن رتبه بندی بالا در نتایج جستجو است. آیا می دانستید که بیش از 55 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک کسب و کار محلی استفاده میکنند؟ با افزایش محبوبیت دستگاه های جستجوی صوتی، باید استراتژی جستجوی محلی خود را برای صدا بهینه کنید. نه تنها در معرض دید رویداد قرار میگیرد، بلکه به مردم کمک میکند تا با کسب و کار شما آشنا شوند.
کماکان، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیز به سمت بهبود سئو محلی خواهد رفت. الگوریتمهای گوگل در حال پیشرفت برای ارائه نتایج دقیقتر و مرتبطتر به جستجوگران محلی هستند. بنابراین، کسب و کارها باید در حال پیگیری این تغییرات باشند و بهینهسازیهای خود را بر اساس آن تنظیم کنند. با استفاده از Google Maps و دیگر ابزارهای مشابه، کاربران میتوانند به راحتی کسب و کارهای محلی را پیدا کنند. این ابزارها به شدت اطلاعات مکانی را به صورت بصری نمایش میدهند و باعث افزایش آگاهی مشتریان از موقعیت دقیق شما میشود. برای بهینهسازی سئو محلی، اقدامات متعددی وجود دارد که میتوانید انجام دهید.
یکی از ویژگی های بسته اسنک محلی این است که تصویری از داخل فروشگاه را نمایش می دهد. کاربران می توانند با مقایسه عکس های فروشگاه، فروشگاه را با فضای مورد نظر خود انتخاب کنند. وقتی برای کسب و کار خود نقدهایی دریافت می کنید، اشکالی ندارد که هم نقدهای مثبت و هم منفی داشته باشید. وقتی کسی تجربه ای با شرکت شما ندارد، به تجربیات دیگران روی میآورد تا تصمیم بگیرد آیا مارکت شما برای او مناسب است یا خیر. هنگامی که تحقیق می کنید، روی کلمات کلیدی لانگ ترم تمرکز کنید که شامل سه یا چند کلمه هستند. چگونه وب سایت خود را بومی سازی می کنید؟ بهترین راه برای بومی سازی وب سایت خود این است که نام شهر، شهرستان یا منطقه خود را در سراسر سایت خود درج کنید.
سئو محلی شما بر موقعیت کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی تأثیر میگذارد. جزاین دانستن این عوامل بسیار مهم است تا بتوانید برنامه سئوی محلی خود را بهتر بهینه کنید و ترافیک بیشتری را به شرکت خود هدایت کنید. سئو فقط با هدف کسب رتبههای بالاتر برای همهی جستجوها انجام میشود و در آن به مولفه تمرکز روی یک لوکیشن خاص پرداخته نمیشود. اما سئوی محلی کمی عمیقتر به این مساله میپردازد، و به دنبال رسیدن به رتبههای بالاتر برای جستجوهای یک منطقه یا محله خاص است. در سئوی محلی کلماتی را انتخاب میکنیم که برای جستجوهای محلی مناسبتر هستند، پتانسیل دریافت ترافیک بیشتری دارند و زودتر رتبه می گیرند. اکنون که با تفاوت این دو آشنا شدیم، اجازه دهید که در ادامه نگاهی به موضوع تقویت سئوی محلی سایت داشته باشیم و به بررسی راهکارهای مفید در این باره بپردازیم.
در نتیجه، لینک سازی خارجی به رشد رتبهبندی سایت در جستجوهای محلی و جذب بیشتر مشتریان محلی کمک خواهد کرد. صرفهجویی در زمان و هزینهاستفاده از هوش مصنوعی در طراحی بنر فروشگاهی به کسبوکارها این امکان را میدهد که به سرعت و با هزینه کمتر بنرهای جذاب و مؤثر طراحی کنند. این ابزارها معمولاً کاربرپسند هستند و نیازی به تخصص طراحی گرافیک ندارند.2. طراحی بنرهای شخصیسازی شدههوش مصنوعی قادر است بنرهایی طراحی کند که متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان خاص شما باشد. این شخصیسازی میتواند باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل (Conversion Rate) شود.3.
سئوی معمولی روی بهبود سایت شما برای کشور مورد نظر (به طور مثال ایران) تمرکز دارد، سئوی محلی به بهبود سایت شما در رتبهبندیهای جستوجوی محلی کمک میکند. امروزه بیشتر جستوجوهای افراد در گوگل با تلفن همراه و به صورت محلی سرچ میشود. کاربران با استفاده از تلفن همراه نظرات مختلف دربارۀ کسبوکار شما را میخوانند و مسیرهای مکانی منتهی به شرکت شما و اطلاعات تماس را بررسی میکنند. با موبایل فرندلی کردن سایت و رابط کاربری مناسب، مشتریان احتمالی را جذب و مشتریان اصلی خود را حفظ کنید. Consistency NAP (نام، آدرس و شماره تلفن)، یکی از سیگنالهای کلیدی رتبهبندی بهینهسازی محلی است.
بسیاری از مصرفکنندگان و کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای یافتن کسب و کارهای محلی به منظور بهرهگیری از خدمات یا محصولات آنها استفاده میکنند. به همین دلیل، توجه به سئو محلی و بهینهسازی وبسایت کسب و کار برای این دسته از کاربران برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد. سئو محلی به بهبود رتبههای وبسایت در یک منطقه جغرافیایی خاص کمک میکند و مخاطبان محلی را به کسب و کار جذب میکند. از کلمات کلیدی محلی مرتبطی که مردم در منطقه شما جستجو میکنند، استفاده کنید، مانند «کافیشاپهای نزدیک من» یا «پیتزافروشیها در [نام شهر]». این کلمات کلیدی را در محتوای وبسایت خود، توضیحات متا و سایر عناصر مهم روی صفحه قرار دهید تا به گوگل کمک کنید که بفهمد کسبوکار شما چیست و رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی بهبود ببخشد.
سئو محلی یک استراتژی بهینهسازی موتورهای جستوجو است که به کسبوکار شما کمک میکند در نتایج جستوجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. هر کسبوکاری که فروشگاه یا مکانی دارد یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات میدهد میتواند از سئوی محلی بهرهمند شود. سئو محلی به مجموعهای از تکنیکها و اقداماتی گفته میشود که با هدف افزایش دیده شدن یک کسبوکار در نتایج جستجوی محلی موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میشود. اگر بخواهیم خیلی خلاصه تعریف سئو لوکال را بگوییم، یکی از استراتژیهای بازاریابی محلی است که با هدف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و رسیدن به رتبههای برتر در نتایج جستجوهای محلی گوگل انجام میشود. ولی اگر دوست دارید بدانید که مفهوم سئوی محلی چگونه شکل گرفته، ضرورت استفاده از آن برای کسب و کارها در چیست و با تفاوتهای آن با سئو آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. اولین و مهم ترین کار در سئو محلی ساخت بیزینس پروفایل است، میتوان گفت انجام این کار از تمام مراحل دیگر مهم تر است.
برای اینکه بتوانیم به روباتهای گوگل بفهمانیم که بیزینس ما یک موقعیت فیزیکی مشخص دارد، میتوانیم از اسکیما لوکال بیزینس استفاده کنیم. در این مطلب به طور کامل در مورد سئوی محلی و اهمیت آن صحبت خواهیم کرد و به شما یاد خواهیم داد که چگونه این کار را برای بیزینس خود انجام دهید. برای مثال اگر کاربران به دنبال “بهترین رستورانهای اصفهان” هستند پس شما نیز باید برایناساس برای کاربران خود تولید محتوا انجام دهید. اگر کسبوکار شما موقعیت خاصی دارد یا حوزه فعالیت شما حوزه خاصی است، پس حتماً باید از تگهای گوگل برای نشاندادن حوزه فعالیت خود استفاده کنید. برای اینکه گوگل بیشتر متوجه حوزه فعالیت و موقعیت فعالیت کسبوکار شما شود بهتر است راههای ارتباطی و شماره تماس خود را در صفحات مختلف استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که با وجود چالشها، سئو محلی در ایران هنوز هم میتواند برای کسبوکارها مفید باشد. با استفاده از راهحلهای مناسب، میتوانید سئوی محلی خود را بهبود بخشیده و مشتریان بیشتری را جذب کنید. کسبوکارها باید کلمات و عباراتی را شناسایی کنند که کاربران در جستجوهای محلی خود از آنها استفاده میکنند. این کلمات ممکن است شامل نام شهر، محله یا حتی ویژگیهای خاص محصول و خدمات ارائه شده باشند. دقت کنید که نظریات مشتریان، به خصوص نظرات مثبت، بخش بسیار مهمی از کسب و کار شما هستند و به پیشرفت و ارتقا کیفیت کار شما کمک میکنند. ذکر تجربیات و نظرات مثبت کاربران و مشتریان شما سئو محلی شما را بهینهتر کرده و به افزایش رتبه شما در نتایج جستجو محلی کمک میکند.
با استفاده از این ابزارها میتوانید رتبه وبسایتهای کسب و کارهای رقیب در کلمات کلیدی مختلف را مشاهده کنید و با بهکار گرفتن فیلترهای مختلف آنها، کلمات کلیدی جدید و مناسب برای مخاطبان محلی را بیابید. با استفاده از این خدمات، میتوانید برند خود را به طور گستردهتری معرفی کرده و در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. همچنین، با بهینهسازی هزینهها، میتوانید بازدهی بیشتری از بودجه بازاریابی خود کسب کنید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را میدهند تا با مشتریان خود ارتباط مستقیم و مؤثری برقرار کرده و نیازهای آنها را بهتر درک کنید. این ارتباط نزدیک با مشتریان، به شما کمک میکند تا محصولات یا خدمات خود را متناسب با نیازهای آنها بهبود بخشیده و در نهایت به افزایش فروش و وفاداری مشتریان منجر شود. تولید محتوای محلی به کسبوکارها این امکان را میدهد که با ایجاد محتوای مرتبط با منطقه جغرافیایی خود، تعامل بیشتری با مخاطبان محلی برقرار کنند.
علاوه بر این، چون الگوریتمهای موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند، صاحب آن کسب و کار باید برای حفظ رتبهی خود، به طور مداوم وبسایت خود را بهروزرسانی و برای آن تولید محتوا کند. برای مثال، در برخی از مناطق پر جمعیت، مثل تهران، رقابت برای کسب رتبههای برتر در نتایج جستجوی محلی بسیار شدید است. خصوصا در مشاغلی مانند رستورانها، آرایشگاهها، کافهها و مطبهای پزشکی و دندانپزشکی. همچنین برای سئوی محلی، درست مانند سئوی معمولی، تعداد «بک لینک» از صفحات خارجی نیز مهم است. اگر درخواستی برای پوشش یک مقاله وب وجود دارد که منجر به کسب بک لینک می شود، لطفاً آن را مثبت بپذیرید و تعداد لینک ها را افزایش دهید. حالا که اهمیت و ارزش سئو محلی را متوجه شدید، بیشتر از مهم بودن آن خبر دارید.
طراحی وبسایتهای سازگار با استانداردهای HTTPS، علاوه بر افزایش امنیت، به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستجو و جلب اعتماد کاربران نیز کمک میکند. همچنین، با استفاده از تکنیکهای سئو، این آژانسها میتوانند وبسایت شما را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کرده و به شما کمک کنند تا در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرید. هوش مصنوعی (AI) تأثیر قابل توجهی بر سئو محلی (Local SEO) داشته و به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوند. موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتمهای مبتنی بر هوش مصنوعی (مانند RankBrain) برای درک بهتر intent (نیت) کاربران و ارائه نتایج مرتبطتر استفاده میکنند. این فناوری به گوگل کمک میکند تا کسبوکارهای محلی را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر، سابقه جستجو و رفتارهای آنها رتبهبندی کند.
کمی منتظر نتیجه صفحات ساخته شده خود باشید، سپس میتوانید صفحات پر رقابت و با پتانسیل را انتخاب و برای آنها شروع به لینک سازی کنید. مخصوصا اگر حوزه کاریتان رقابت بالایی دارد، بهتر است جواب این سوال را از یک مشاور سئو بگیرید تا با بررسی رقبایتان، راه دقیقتری به شما نشان بدهد. البته باید مطمئن شوید آنقدری کاربر دارید که به سایت آمده و سوالاتشان را مطرح کنند. حتی گاهی اوقات مسافران نیاز به فهرستی از رستورانهای موجود در یک شهر دارند؛ بنابراین نوشتن مطلبی برای کلیدواژه «فهرست رستورانهای سنتی شهر شیراز» میتواند مفید باشد. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.
همچنین از تحقیق کلمات کلیدی غافل نشوید زیرا بدون انتخاب کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی داخلی مفهومی ندارد. پیشنهادات گوگل یاGoogle Suggest میتواند برای جستوجوهای محلی بهخوبی کار کند. تنها موضوعی که باید در نظر بگیرید این است که جستوجوی محلی باید کلیدواژهای باشد که مشتریان بالقوه محلی آن را جستوجو میکنند. اگر اطلاعات ثبت شده در نمایه کسب و کار Google شما تغییر کرد، لطفاً فوراً آن را اصلاح کنید. نقل قول زمانی است که فروشگاه شما در یک وبلاگ یا رسانه های اجتماعی ذکر می شود.
نظرات مثبت در سئو محلی (Local SEO) تأثیر قابل توجهی دارند و می توانند به بهبود رتبه بندی کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند. گوگل از نظرات کاربران به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی استفاده میکند، بنابراین کسب و کارهایی با نظرات مثبت بیشتر معمولاً رتبههای بهتری کسب میکنند. علاوه بر این، نظرات مثبت اعتبار و اعتماد کاربران را افزایش میدهند و باعث میشوند کاربران بیشتری به کسبوکار شما جذب شوند. افزایش نرخ کلیک (CTR) و تعامل با پروفایل کسبوکار شما که در گوگل مپ آن را ثبت کرده اید، نیز از دیگر مزایای نظرات مثبت است که به بهبود سئو محلی کمک میکند. با افزایش نگرانی کاربران نسبت به حفاظت از اطلاعات شخصی، استفاده از پروتکل HTTPS که دادهها را رمزنگاری میکند، ضروری شده است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری